۵ تکنیک موفقیت خرده فروش ها در پسا کرونا
- شناسه خبر: 20548
- تاریخ و زمان ارسال: 7 دی 1401 ساعت 12:34
به گزارش “خبرخوی” به نقل از فرصت امروز، بدون شک کرونا بیش از هر چیزی خرده فروش ها را با مشکل مواجه کرد. درواقع قرار گرفتن در موقعیتی که حداقل در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده، مشکلات زیادی را به همراه داشته است که ورشکسته شدن بسیاری از برندها، تنها یک نمونه آن محسوب می شود. با این حال شرایط حال حاضر پس از دو سال به سمتی حرکت کرده است که امروزه دیگر اثر چندانی از این بیماری وجود ندارد و جهان در پساکرونا قرار گرفته است. با این حال نباید درس هایی که از این شرایط سخت گرفته شده است، فراموش نمایید. درواقع بازار دیگر به روند سابق خود باز نخواهد گشت و لازم است تا خود را برای تغییرات جدید آماده نمایید. در این راستا پنج تکنیکی را بررسی خواهیم کرد که باعث موفقیت خرده فروش ها در پساکرونا خواهد شد.
۱-فروش آنلاین باید مهمترین اقدام باشد
واقعیت این است که از زمان شیوع کرونا، خرید آنلاین رشدی ۴۰۰ برابری را داشته و حتی در حال حاضر نیز این روند تغییرات چندانی را پیدا نکرده است. درواقع مشتری امروز، تمایل دارد که از خانه خود تمامی خریدها را انجام دهد. درواقع دوران روشن کردن خودرو، رفتن به مکان های مختلف برای خریدهای گوناگون گذشته و هم اکنون افراد تنها با گوشی همراه خود و از طریق اتصال به اینترنت، تمامی خریدهای خود را انجام می دهند. در این رابطه فراموش نکنید که حتی طرفداران خرید حضوری نیز تحقیقات خود را برای انتخاب برند و فروشگاه، از طریق آنلاین انجام می دهند. به همین خاطر بسیار مهم است که به این بخش توجه ویژه داشته باشید. به همین خاطر شما باید از تمامی امکانات بستر اینترنت، به حرفه ای ترین شیوه های ممکن، استفاده نمایید. همچنین فراموش نکنید که باید تیم تولید محتوا داشته باشید. این افراد کمک خواهند کرد که براساس ترندها، محتواهایی بسیار حرفه ای و جذاب داشته باشید. به همین خاطر ابدا نباید از سرمایه گذاری کافی بر روی این بخش غافل شوید. درواقع مهمترین ضمانت برای بقای کسب و کار شما، همین موضوع محسوب می شود. در این رابطه استفاده از تکنولوژی های جدید نظیر واقعیت افزوده، از دیگر مواردی است که باید به آن توجه نمایید. درواقع این تصور که برای مثال فعالیت در اینستاگرام کافی خواهد بود، یک تصور منسوخ شده محسوب می شود. درواقع شما باید قبل از هر اقدامی، یک سایت کاملا کاربردی با تنوع موضوعی بالا داشته باشید و از تمامی شبکه های اجتماعی نیز استفاده نمایید. با این حال هیچ شبکهای نمی تواند ضرورت وجود سایت را زیر سوال ببرد.
۲-شبکه های اجتماعی نیاز به استراتژی دارند
از شبکه های اجتماعی می توان نتایجی فراتر از حد تصور به دست آورد. با این حال شما نیاز به استراتژی های جداگانه برای هر یک از آنها دارید. برای مثال این امر که چگونه از بخش Reels در شبکه اینستاگرام نهایت استفاده را داشته باشید، بدون شک نیاز به یک رشته فعالیت هایی دارد که در راستای یکدیگر هستند. در این زمینه بسیاری از برندها از شبکه های اجتماعی صرفا برای آگاهی بخشی و افزایش ترافیک سایت خود استفاده می کنند و مسئله فروش برای آنها مطرح نیست. در این رابطه آمارها حاکی از آن است که ۸۱ درصد از افراد ترجیح می دهند که یک محصول را در شبکه های اجتماعی پیدا کنند و پس از آن اقدام به خرید نمایند. درواقع واقعیت این است که قدرت مشتری سازی شبکه های اجتماعی حتی از سایت ها نیز بیشتر است.
۳-انتظارات به مراتب بیشتر شده است
مشتری امروز به واسطه حضور مداوم دو ساله در اینترنت، آگاهی بسیار بالایی را پیدا کرده و با رفتار برندهای جهانی آشنا شده است. تحت این شرایط طبیعی است که انتظارات آنها نیز افزایش پیدا کرده باشد. تحت این شرایط شما دیگر نمی توانید با اقدامات رایج حال حاضر، نتایج مورد نیاز را به دست آورید. برای مثال مشتری توقع دارد که محصول مورد نظر، با سرعت بالایی به دست وی برسد، این امر در حالی است که تا قبل از کرونا، شما عملا می توانستید چند روز زمان بخرید. در این بخش بهترین اقدام این است که به صورت مداوم آمارهای جهانی در رابطه با رفتار اقتصادی افراد را مشاهده نمایید. برای مثال بیش از نیمی از افراد، هنگامی که با پیام عدم موجودی مواجه می شوند، سریعا به سراغ فروشگاه دیگری می روند و در این رابطه هیچ گونه صبری وجود ندارد. درواقع توجه به این نکات، کمک می کند تا رفتاری را مطابق با توقعات جدید مشتریان خود داشته باشید.
۴-نحوه ایجاد مشتریان وفادار تغییر کرده است
واقعیت این است که دیگر با استفاده از روش های رایج نمی توان مشتریانی وفادار را در اختیار داشت. درواقع در رابطه با وفاداری مشتری، یک بحران جدی رخ داده است. به همین خاطر لازم است تا نسبت به روش ها، بازنگری داشته باشید. در این رابطه کلید اصلی ایجاد وفاداری، قرار دادن افراد در مسیری است که انتهای آن سودآوری خاصی را به همراه دارد. برای مثال این امر که مشتری پس از چهار سال سهامدار شود، یکی از ترفندها می باشد. با این حال در این زمینه لازم است تا با توجه به امکانات و توانایی های شرکت، اقدام نمایید. بررسی فعالیت های سایر برندها نیز شما را با ایده های جدید، آشنا می کند.
۵-کانال های خود را افزایش دهید
در حال حاضر سه روش رایج فروش وجود دارد که شامل فروش حضوری، فروش آنلاین و فروش واسطه ای است. با این حال در شرایط حال حاضر، لازم است تا به دنبال شیوه های جدیدتر هم باشید. در این رابطه اگر بتوانید اتصال میان این سه روش ایجاد نمایید، می توانید از حاصل این همکاری ها، شیوه های جدید نیز استخراج کنید. یکی از کانال های فروش جدید، ایجاد خرده برند برای تمرکز بر روی فروش تنها یک محصول می باشد. با این حال با کمی جست و جو، می توانید به موارد به مراتب بیشتری دست پیدا کنید.
انتهای متن/